Мобільний консультант
+38 (067) 249-23-58

Акустика комерційних кінотеатрів

Сучасні кінотехнології передбачають використання в комерційних кінотеатрах багатоканального цифрового звуку в стандартах Dolby. Для отримання необхідного емоційного відгуку у глядача, звукова картина повинна повністю відповідати задуму режисера фільму або дубляжу. Наприклад, якщо відповідно до дії на екрані машина їде справа наліво, а потім опиняється позаду камери - це повинно бути ще й точно почуто. Для цього від кожної електроакустичної системи звук приходить зі своєю силою, затримкою і тембром. Саме приміщення залу при цьому не повинно привносити в звучання ніяких додаткових відтінків. І, якщо озвучування фільму робиться в спеціально акустично підготовленому приміщенні, то для хорошого відтворення фонограми приміщення залу для глядачів також повинно мати оптимальні акустичні характеристики.

Акустика коммерческих кинотеатров

Якщо зал кінотеатру недостатньо «заглушений» багатоканальне звучання перетворюється на кашу і втрачає свій сенс. Але також погано, якщо зал «переглушений». Тоді звучання втрачає свою «об’ємність та живість». І якщо на початку 2000-х років в основному зустрічались зали з дефектами від занадто високої лункості, то зараз всі новозбудовані зали все більше грішать зайвою кількістю звукопоглинального матеріалу. Цьому є пояснення. Великі кінопрокатні мережі часто економлять на індивідуальному проєктуванні акустики залів, діючи за принципом – «колись один раз розрахували та зробили, а тепер працюємо за шаблоном». Вибираючи найменше з двох зол, в залі застосовується більша, ніж потрібна, кількість звукопоглинальних матеріалів. І майже ніколи для серійної зали не застосовуються звукорозсіювальні конструкції. Глядацька зала навмисно і з запасом «переглушається», щоб гарантовано виключити грубі акустичні дефекти. Проте, як і з усім серійним і огрубленим, всю красу багатоканального Dolby в таких залах можна почути тільки на останньому сеансі, коли в залі знаходиться сім чоловік зі ста.

Також існуючу ситуацію активно підтримують постачальники спеціальних звукопоглинальних матеріалів. Діючи за вигідним принципом "більше - не менше", вони переконують замовника, що акустичне проєктування практично не потрібно. Це і зрозуміло: як показує практика, правильно виконаний проєкт, в результаті дозволяє замовнику заощадити на загальній кількості спеціальних матеріалів і при цьому виграти в звучанні.

При проєктуванні глядацьких залів кінотеатрів варто дотримуватися таких принципів:

  1. Час реверберації в залі повиннен знаходитися в діапазоні, рекомендованому компанією Dolby. Необхідний діапазон часу реверберації залежить від об’єму залу.
  2. Інтер'єр залу повинен містити рівномірне чергування звукопоглинальних і розсіювальних поверхонь, які не створюють виражених спрямованих відлунь на глядацькі місця.
  3. У залі мають бути виключені акустичні дефекти типу "пурхаючого" (flatter) і "театрального" відлуння, викликані застосуванням паралельних звуковідбиваючих поверхонь, дзеркальних поверхонь великої площі.
  4. В оздобленні інтер'єру залу для глядачів повинні застосовуватися екологічні, і придатні до тривалої експлуатації матеріали з відомими і стабільними акустичними характеристиками.

При будівництві залів домашніх кінотеатрів в якості декоративно-акустичних матеріалів застосовуються панелі Decoustic, панелі Soundboard, стінові панелі Ecophon Akusto, підвісні стелі Ecophon Sombra і Ecophon Focus Dark Diamond, а також стінові і стельові плити Саундлайн-Акустика, напилюване акустичне покриття Sonaspray або Sonacoustic.

В якості внутрішнього звукопоглинаючого матеріалу застосовують екологічно безпечні негорючі плити Шуманет-ЕКО. Для монтажу декоративно-акустичних матеріалів з метою виключення брязкоту металевого каркаса застосовується система Вібронет-профіль.

Також у цьому розділі: