Акустика комерційних кінотеатрів
Сучасні кінотехнології передбачають використання в комерційних кінотеатрах багатоканального цифрового звуку в стандартах Dolby. Для отримання необхідного емоційного відгуку у глядача, звукова картина повинна повністю відповідати задуму режисера фільму або дубляжу. Наприклад, якщо відповідно до дії на екрані машина їде справа наліво, а потім опиняється позаду камери - це повинно бути ще й точно почуто. Для цього від кожної електроакустичної системи звук приходить зі своєю силою, затримкою і тембром. Саме приміщення залу при цьому не повинно привносити в звучання ніяких додаткових відтінків. І, якщо озвучування фільму робиться в спеціально акустично підготовленому приміщенні, то для хорошого відтворення фонограми приміщення залу для глядачів також повинно мати оптимальні акустичні характеристики.

Якщо зал кінотеатру недостатньо «заглушений» багатоканальне звучання перетворюється на кашу і втрачає свій сенс. Але також погано, якщо зал «переглушений». Тоді звучання втрачає свою «об’ємність та живість». І якщо на початку 2000-х років в основному зустрічались зали з дефектами від занадто високої лункості, то зараз всі новозбудовані зали все більше грішать зайвою кількістю звукопоглинального матеріалу. Цьому є пояснення. Великі кінопрокатні мережі часто економлять на індивідуальному проєктуванні акустики залів, діючи за принципом – «колись один раз розрахували та зробили, а тепер працюємо за шаблоном». Вибираючи найменше з двох зол, в залі застосовується більша, ніж потрібна, кількість звукопоглинальних матеріалів. І майже ніколи для серійної зали не застосовуються звукорозсіювальні конструкції. Глядацька зала навмисно і з запасом «переглушається», щоб гарантовано виключити грубі акустичні дефекти. Проте, як і з усім серійним і огрубленим, всю красу багатоканального Dolby в таких залах можна почути тільки на останньому сеансі, коли в залі знаходиться сім чоловік зі ста.
Також існуючу ситуацію активно підтримують постачальники спеціальних звукопоглинальних матеріалів. Діючи за вигідним принципом "більше - не менше", вони переконують замовника, що акустичне проєктування практично не потрібно. Це і зрозуміло: як показує практика, правильно виконаний проєкт, в результаті дозволяє замовнику заощадити на загальній кількості спеціальних матеріалів і при цьому виграти в звучанні.
При проєктуванні глядацьких залів кінотеатрів варто дотримуватися таких принципів:
- Час реверберації в залі повиннен знаходитися в діапазоні, рекомендованому компанією Dolby. Необхідний діапазон часу реверберації залежить від об’єму залу.
- Інтер'єр залу повинен містити рівномірне чергування звукопоглинальних і розсіювальних поверхонь, які не створюють виражених спрямованих відлунь на глядацькі місця.
- У залі мають бути виключені акустичні дефекти типу "пурхаючого" (flatter) і "театрального" відлуння, викликані застосуванням паралельних звуковідбиваючих поверхонь, дзеркальних поверхонь великої площі.
- В оздобленні інтер'єру залу для глядачів повинні застосовуватися екологічні, і придатні до тривалої експлуатації матеріали з відомими і стабільними акустичними характеристиками.
При будівництві залів домашніх кінотеатрів в якості декоративно-акустичних матеріалів застосовуються панелі Decoustic, панелі Soundboard, стінові панелі Ecophon Akusto, підвісні стелі Ecophon Sombra і Ecophon Focus Dark Diamond, а також стінові і стельові плити Саундлайн-Акустика, напилюване акустичне покриття Sonaspray або Sonacoustic.
В якості внутрішнього звукопоглинаючого матеріалу застосовують екологічно безпечні негорючі плити Шуманет-ЕКО. Для монтажу декоративно-акустичних матеріалів з метою виключення брязкоту металевого каркаса застосовується система Вібронет-профіль.