Мобільний консультант
+38 (067) 249-23-58

Концертні зали з природною акустикою

У всьому світі, безперервно реконструюються старі і будуються нові концертні зали з природною акустикою. При цьому кількість визнаних залів з хорошим звучанням приростає зовсім потроху. І це, незважаючи на те, що завдяки розвитку комп'ютерних технологій, у інженерів з'явилася велика кількість доступної за ціною різноманітної вимірювальної техніки і програм комп'ютерного моделювання акустики приміщень.

Концертный зал с ествественной акустикой

Справа в тому, що проєктування акустики залів - це не тільки інженерна робота в галузі будівництва. Вона поєднує в собі ще й творчу складову, подібну до праці архітектора, що дозволяє іноді навіть на інтуїтивному рівні з'єднувати красиве для очей і корисне для вух. Проєктування залів з природною акустикою - це мистецтво, це найвищий ступінь діяльності інженера-акустика. На відміну від всіляких залів з електропосиленням звуку, де звукова потужність джерела не має великого значення, в залах з природним звучанням - це є головна цінність. І завдання інженера-акустика складається в здатності за допомогою об'ємно-планувальних рішень приміщення і правильним чином розміщених деталей інтер'єру "донести" ці коливання без спотворення і суттєвого згасання до кожного глядача в будь-якій точці залу. При цьому сам слухач, за останні 50 років вже досить розпещений потужним і соковитим звучанням, що отримуються за допомогою звукопідсилювальної апаратури. Тому він прискіпливо, можна навіть сказати капризно, сприймає живий звук при наявності в ньому найменших дефектів. Як і в ситуації з комерційними кінотеатрами все більше нових концертних залів для природного звучання виявляються "переглушеними". В них застосовується більше, ніж слід спеціальних звукопоглинальних матеріалів. Таким чином, звучання стає слабким і тьмяним, навіть якщо сама форма і пропорції залу цілком вдалі.

Тому саме при будівництві та реконструкції залів з природною акустикою справжній інженер-акустик стає безкомпромісним цербером. І до великого незадоволення виробників спеціалізованих звукопоглинальних матеріалів ревно відстоює інтереси хорошого звучання.

При проэктуванні таких приміщень слід дотримуватися наступних принципів:

  1. Форма і пропорції залу повинні вибиратися виходячи з вимог найкращої дифузності (рівномірного поширення) звуку в приміщенні. Для залів з природною акустикою ідеально співвідношення довжини, ширини і висоти приміщення, яке дорівнює пропорції "золотого перетину": 1:0,62:0,38.
  2. Час реверберації в залі в залежності від його обсягу має перебувати в діапазоні, рекомендованому для залів з природною акустикою.
  3. Поверхні в районі розташування джерела звуку - портали навколо сцени і козирок над нею можуть виконувати роль відбивачів звуку, що направляють звукову енергію в далекі ділянки залу. Інтер'єр залу повинен містити рівномірне і найголовніше збалансоване чергування звукопоглинальних і розсіювальних поверхонь.
  4. У залі мають бути виключені акустичні дефекти типу "пурхаючого" («флаттер») і "театрального" відлуння. Дані дефекти проявляються при наявності паралельних звуковідбиваючих поверхонь, а також в присутності віддзеркалюваних поверхонь великої площі, розміщених на великих відстанях від джерела звуку і направляючих звук назад до виконавця, але з великою затримкою.
  5. В оздобленні інтер'єру залу для глядачів повинні застосовуватися пожежобезпечні, екологічні, і придатні до тривалої експлуатації матеріали з відомими і стабільними акустичними характеристиками.

Окреме місце при проєктуванні залів з природною акустикою відводиться комп'ютерному і фізичному моделюванню. Попередня побудова даних моделей дозволяє ще на стадії проєктування виявити суттєві акустичні дефекти і проблемні зони залу, розглянути варіанти їх вирішення і вибрати найкраще рішення задачі.

При будівництві залів з природною акустикою акуратно, іноді в гомеопатичних дозах, в якості декоративно-акустичних матеріалів застосовуються панелі Decor Acoustic, панелі Soundboard, стінові панелі Ecophon Akusto, підвісні стелі Ecophon, а також стінові і стельові плити Саундлайн-Акустика.

В якості внутрішнього звукопоглинального матеріалу застосовуються екологічно безпечні негорючі плити Шуманет-ЕКО. Для монтажу декоративно-акустичних матеріалів з метою виключення брязкоту металевого каркаса застосовується система Вібронет-профіль.

Також у цьому розділі: